רכזת ארגונית-פדגוגית

זמן קריאה משוער: 5 דקות
המאמר מפרט תפקיד ייחודי שנבנה בבית הספר השש-שנתי אוולינה-תהילה, שמטרתו לאפשר למנהלות ולמורות להתמקד בעבודתן החינוכית והפדגוגית על ידי ריכוז תחומי הניהול המערכתי והאדמיניסטרטיבי בידי אשת מקצוע ייעודית. התפקיד כולל, בין היתר, ניהול מערכות שעות, ליווי תהליך הבגרויות, רישום ותכנון פדגוגי, ומתאפיין בתפיסה מערכתית, שיתופית וחדשנית המהווה מודל יישומי לבתי ספר נוספים.
תפקיד ייחודי בביה"ס שש-שנתי אוולינה-תהילה 2000-2020

 

התכונות הנדרשות לתפקיד:

מאחר שמדובר בתפקיד רב-משימתי, התובע יכולת תיכלול ושילוביות של תחומים רבים במינהל חינוכי וארגוני, המשרה דורשת יכולות של מבט-על, התמצאות בכל ההיבטים של חיי בית-הספר, לאורך שש שנות שהיית התלמידה היחידה בו, ולרוחב הפעילויות המגוונות של כל חברי הקהילה במשך היום, השבוע והשנה. בעלת תפקיד זה חייבת ליצור סדר הגיוני ותכנוני בתיאום מלא עם ה“ריתמוס״ של שנת הלימודים.

תיאור התפקיד:

  • יישום והטמעה של עקרונות חינוכיים/פדגוגיים מהחזון הבית-ספרי בחיי היומיום של בית-הספר שבתחומי אחריותה.
  • סיוע לבעלי תפקידים ומחנכות בבית הספר לצמצם את טווח המטלות שלהם כדי שיוכלו להתמקד בטיפול בתלמידות ובצרכיהן, בחינוך ובפדגוגיה חדשנית, בהטמעת שינויים, בחשיבה יצירתית, בתכנון לטווח הרחוק, ובחלומות.
  • התפקיד הוא ריכוזי ומונע את הביזור והחפיפות הקיימות במודלים ניהוליים בבתי-ספר אחרים. הוא מבוסס על שיתופיות עם מנהלת חטיבת הביניים, מנהלת השש-שנתי וכל מי ששייכת לקהילת בית הספר, ועל התייעצויות ודיווחים שוטפים.

 

תחומי אחריות ומטלות עיקריות:

  1. שיבוצי מורים והקמת מערכת שעות בתנאי רפורמות עוז לתמורה ואופק חדש, בתיאום ובהנחיית המנהלות, המינהלנית, רכזי המקצוע ומפקח בית-הספר ולפי צרכי בית הספר, תוך התחשבות ברצון המורה ותנאי העסקתה.בניית המערכת בקיץ תוך תיאום עם כל מורה בנפרד: מערכת לכל כיתה ולכל תלמידה בנפרד.בניית מערכת ההקבצות.בניית מערכת השימוש בחדרים, בתיאום עם צוות הבניין.תכנון ישיבות שבועיות קבועות של צוותים שונים, כולל “קהילות מורים״, כדי שהכול יופיע במערכת מראש ובשקיפות.בניית מערכות השעות הפרטניות והשעות לתלמידות עולות חדשות, פעמיים בשנה בתיאום עם היועצות, המחנכות, רכזת עולות חדשות והתלמידות, ובהתחשב בישיבות פדגוגיות במהלך שנת הלימודים.בניית מערכת לשתי כיתות מקדמות המשולבות בשכבה, כיתת תקשורת עם תלמידות המשולבות בשלוש שכבות, ומערכות פרטניות לתלמידות 08, 07, 06.ניהול המערכת בכל יום מימי הלימודים, כולל מעקב אחרי היעדרויות מתוכננות (מורה בטיול שנתי) ולא מתוכננות, איתור מורים ממלאי מקום, והודעות לנוגעים בדבר; תיאום ישיבות פרטיות; תאום ביקורים של אורחים מבחוץ (כגון תכנית פרחי הוראה המתמחים בבית-הספר, סטודנטים לתואר שני בביה״ס לחינוך באוניברסיטה העברית, ואורחים מחו״ל).תכנון והכנת מורות ממלאות מקום של מורות בחופשות לידה.
  2. הערכה חילופית ועבודות גמר לבגרות: הרכבת פריסת בגרויות בתיאום עם המנהלת ורכזי המקצוע בכל שכבה ושכבה, מעקב צמוד על רמת התלמידות, הרכב ההקבצות, יעילות תקציבית, רצונותיהן של התלמידות ובחירותיהן, בתיאום עם חזון בית-הספר הדוגל ברמה גבוהה של לימודי קודש ולימודי חול. תהליך זה נעשה מחדש, ובאינטנסיביות, לכל שכבה, בסוף כיתה ט׳, ושוב - בסוף כיתה י׳.
  3. בגרויות: הזמנת שאלוני בחינות הבגרות והרשמת תלמידות לפי מדיניות משרד החינוך והמפמ״רים, כולל קביעת מועדים לתגבורים ובחינות מתכונת הנגזרים מתאריכי בחינות הבגרות.הזמנה ושיבוץ של תלמידות ומשגיחות לחדרים הייעודיים, מתוך תשומת לב להתאמות לתלמידות עולות, לקויות למידה, חינוך מיוחד. (מערך בחינות בעל-פה, מתורגמן, בוחן ניטראלי וכדומה.)השגת אישורים ומתן הסברים למורות, תלמידות והורים.וידוא ורישום ציונים פנימיים.מעקב אחרי ציונים חיצוניים, כולל טיפול בערעורים.רישום ציונים להערכה חלופית לפי מדיניות ולו״ז משרד החינוך, ומעקב אחרי שינויים במדיניות.הכנת מחברות ומדבקות למבחנים.פרסום לו״ז ומערכות שעות לתקופת טרום-בגרויות ותקופת הבגרויות. ניהול ״יום הבגרות״, כולל קשר עם משגיחים, מפמ״רים, רפרנט בגרויות, תחנת הקליטה, יחד עם “נאמן בגרות" מהמזכירות.מעקב אחרי התקדמות כל תלמידה וציוניה המספריים, כדי שהיא תסיים עם תעודת בגרות מלאה. פיתוח ושיפור התהליך הייחודי של בית הספר המאגד ייעוץ חינוכי, עבודת המחנכת וחישובי נוסחאות כדי לנתב את התלמידה לשימוש אפקטיבי בזמן.תמיכה וייעוץ לבוגרות בתקופת הרישום למוסדות להשכלה גבוהה וסיוע במתן אישורים לתעודת בגרות מבית-הספר, כולל מעקב אחרי ציונים פנימיים, חנוך גופני, מחוייבות אישית (התנדבות); השלמות ותיקוני טעויות, הכנת תעודת בגרות סופית.אחריות כלפי בוגרות שרוצות לשפר ציונים ולהוסיף מקצועות.
  4. רישום מצבת תלמידים ואישורים לכיתות רגילות, כיתות חנוך מיוחד ומגמות ייחודיות, בדיקת הזכאות לרישום לתלמידות חדשות המצטרפות אחרי תחילת כיתה ז׳, מעקב אחרי עזיבה ומעבר של תלמידות לבתי-ספר אחרים ולחו״ל, אישורי עולים חדשים לפי כל הסטאטוסים השונים, אישורי ודיווח תלמידות 07 ו08 בתאום עם מדריכת מתי״א (מורת השילוב מטפלת בתלמידות 06.)״כתובת ראשונה״ לתלמידות שרוצות לעבור מבתי-ספר אחרים אחרי כיתה ז׳ - הסברים וסינון ראשוני וקשר עם יעל שאבו.
  5. כיתות, הקבצות, מגמות: רישום במשו״ב (תוכנת ניהול פדגוגי) ומעקב אחרי שינויים יחד עם רכזי מקצוע, מחנכות ומורים מקצועיים. ווידוא פרטים מדויקים שמזינים את התעודות ואת פריסת הבגרויות בהמשך.
  6. לוח בחינות ומטלות למשך כל השנה, כולל מבדק עמי״ת, מיצ״בים, סקרים ואח”מ, בחינות בשגרה בתאום עם מדיניות משרד החינוך, רכזי מקצוע, מחנכות, ובשנים האחרונות—תלמידות.
  7. עולות חדשות: מאז החל בית-הספר לקלוט תלמידות עו״ח כמחויבות עירונית נוצר צורך באשת קשר עם רכזת העולות, מורות, הורי התלמידות, המפקחת על תלמידים עו"ח, תכנית פל״א ותוכניות נוספות המיועדות לעולות מתבגרות. לכל תלמידה עו”ח יש מערכת אישית, בהתאם לרמתה באולפן ותוך מתן דגש על שילוב מקסימלי בכיתת-האם. בניית הרכב ופריסת בגרויות כדי שכל עולה תסיים עם בגרות מלאה, למרות שמשרד החינוך ומנח״י לא מצפים לזה. הסברה (והרגעה) להורים לגבי הבדלים מהותיים בין תנאי הקבלה למוסדות להשכלה גבוהה בארץ ובחו״ל.
  8. תעודות: פיקוח ווידוא של תיאום מדויק עם מערכת הלימודים והתוכנית האישית של כל תלמידה, ביצוע מדיניות היעדרויות, איסוף ציונים ממגמות על-אזוריות. במקביל, העברת נתונים מתמשכת בין הרכזת והיועצת. במהלך השנים, עבודתן המשותפת והייחודית הפכה להיות מודל שנלמד על ידי צוותים מבתי-ספר אחרים, משום שהוא איפשר מעקב אחר ההתקדמות החינוכית והרגשית של כל תלמידה.
  9. בקשות ודיווחים תקופתיים למשרד החינוך ומנח״י: הכנת בסיס דיווח תקן שעות לפי מספרי התלמידות, שכבות ומגמות, שעות טיפוח, מענקי שעות מפרויקטים, מתמטיקה, אנגלית, תגבור לימודי יהדות וכדומה.
  10. פרויקט נחשון, ועוד פרויקטים מזדמנים שמנח״י מעביר כל שנה לתגבור לימודי כמו תה״ל, קדם-עתידים ועוד. (היועצות אחראיות לפרויקטים בתחום הרגשי.)
  11. צוות הכנה לכיתה ז׳: בניית כיתות-אם הטרוגניות, הקבצות, מקצועות בחירה.
  12. קשר עם מכון קרני ואיסוף נתונים לצורך מחקר ארוך-טווח של בית-הספר.
  13. עמותת בי״ס תהילה: ארגון ישיבות, טיפול בנושאים בנקאיים, תמיכה לתוכנית “גשרים למען השלום” יחד עם מזכירה בכירה.
  14. השתתפות בפורומים של משרד החינוך:
  • בוחנת ביטא לתוכניות מחשוב חדשות כגון שיגור ציונים, הזמנת משגיחים און-לייתכנית היבחנות חדשה
  • פורום לביטול עול הביורוקרטיה
  • פורום שח״ף
  • פורום שער
  • ביצוע תפקידים כפי שתטיל עליה מנהלת בית-הספר לפי הצורך

 

מקבלי השירות:

כל צוות בית-הספר, התלמידות, הבוגרות, ההורים, הורים פוטנציאליים, משרד החינוך, מנח״י, עמותת בי״ס תהילה, עמותות חיצוניות, ספקי פרויקטים פדגוגיים, בתי- ספר אחרים בפרויקטים משותפים, אורחים, מבקשי ייעוץ בנושא החידושים באוולינה-תהילה.

כפיפות:

למנהלת בית הספר

 

כ"ג בסיוון תש"פ 15.6.2020

תכנים דומים

שתפו:

תמונה של נכתב על ידי בוורלי

נכתב על ידי בוורלי

אשת חינוך וניהול, פעילה חברתית.

אשת חינוך, ניהול ולימודי יהדות.

Beverly

הירשמו לקבלת עדכונים

אולי יעניין אתכם גם...

בית הספר אוולינה-תהילה, רשימות

28/10/2025

ו׳ בחשוון תשפ״ו

טקס סיום תשע"ה

הנאום נישא בטקס סיום מחזור ו’ של תיכון תהילה – שהוא היה טקס הסיום של
קרא עוד >>

הרהורי דיומא, רשימות

28/08/2025

ד׳ באלול תשפ״ה

"אחת דיבר אלוקים שתיים זו שמעתי..."

במהלך שיעור חזנות עלתה בי תובנה שכבר היתה מוסתרת מזמן: במקום לשנות או לשכתב טקסטים
קרא עוד >>

בית הספר אוולינה-תהילה, רשימות

27/08/2025

ג׳ באלול תשפ״ה

אישי/ציבורי: סיפור הלוקרים

תהליך קבלת ההחלטות סביב הנהגת מדיניות אחידה של לוקרים אישיים לתלמידות חטיבת הביניים באוולינה היה
קרא עוד >>
אין יותר פוסטים להציג